Te lang gelden: December en January in het kort - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Mike Snel - WaarBenJij.nu Te lang gelden: December en January in het kort - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Mike Snel - WaarBenJij.nu

Te lang gelden: December en January in het kort

Door: Mike Snel

Blijf op de hoogte en volg Mike

16 Januari 2014 | Zwitserland, Luzern

Hallo allemaal,

Lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven.

Na het sinterklaas avondje, dat overigens zeer geslaagd was met Tom en mijn Stamppot buffet, zijn er weer allerlei dingen gebeurd. Het leven van een erasmus student is zo gek nog niet!

Na sinterklaas hebben we de laatste twee lesweken gehad, projecten afgerond en gepresenteerd en vooral het legendarische Chlausfest in de bunker van school gehad. Waar vind je dat nog dat er een mega party op school wordt gegeven.

Helaas hebben we ook afscheid moeten nemen van een aantal Amerikaanse studenten en ik het bijzonder van onze flatgenoot Kyle, omdat het Amerikaanse semester alweer begonnen is op 3 januari.

De kerstdagen zijn we met de hele familie, de familie chrispijn en de Bruin in Riederalp geweest, lekker een paar dagen met de families skien! we hadden de eerste dagen prachtig weer, zonnetje en goede piste kwaliteit. Het was wel een beetje groen hier en daar, maar ach, zolang je kan skien...... Kerstavond begon het te sneeuwen en het hield niet op tot het einde van de tweede kerstdag.

Toen ik tweede kerstdag vroeg op moest om mn trein naar de luchthaven van geneve te halen sneeuwde het nog flink en lag er al zeker 65cm verse sneeuw. Tjonge wat een klim naar de kabelbaan zeg! Na 12 uur reizen was ik dan weer in Raalte, gouw naar bed, want er moest natuurlijk ff gewerkt worden bij de 8ste beste bakker van Nederland, Jorink.

Oliebollen zijn een oudejaarstraditie en al 4 jaar is die traditie bij mij wel heel letterlijk geworden, Oliebollen deeg draaien in een bakkerij. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond om weer te doen, ff weer onder mn ex-collega's en even hard door werken op de 30ste en 31ste! Daarna kon ik het nog een paar dagen rustig aan doen, familie opzoeken en met vrienden eten bij Loetje in Amsterdam.

Sinds 5 januari ben ik dan weer terug in Luzern en rustig aan het voorbereiden op de tentamens, afgewisseld met wat skien en andere ontspanning. De eerste twee examens zitten er op, nog 4 te gaan in de komende twee weken. Daarna nog een intensieve lesweek voor 3 studiepunten en mn HSLU avontuur zit er op.

per 17 februari ga ik beginnen aan mijn stage periode bij Pilatus Aircraft Ltd. in Stans, Zwitserland en zal blijven wonen waar ik nu woon, Luzern. Ik kijk erg uit naar deze nieuwe uitdaging!

Tot snel,

Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Per 1 september 2013 studeer ik als onderdeel van mijn studie in Nederland een half jaar in Luzern, Zwitserland. In Luzern volg ik het uitwisselings programma Business Engineering aan de Hochschule Luzern. Op deze blog houd ik voor familie en vrienden mijn avonturen bij!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 8546

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Business Engineering @ Hochschule Luzern

Landen bezocht: