Een nieuw hoofdstuk - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Mike Snel - WaarBenJij.nu Een nieuw hoofdstuk - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Mike Snel - WaarBenJij.nu

Een nieuw hoofdstuk

Blijf op de hoogte en volg Mike

21 Februari 2014 | Zwitserland, Luzern

Hoitjes!

Mijn laastste reisverslag is al weer een maand geleden gepubliceerd. In de tussentijd is er natuurlijk veel gebeurd.

Na de laatste examens hebben we met zijn allen nog even goed genoten van het wonderschone Luzern en omgeving. Helaas kwam het moment van afscheid van onze grote familie heel snel dichtbij. De een na de ander moest helaas weer terug naar het thuisland om de studie voort te zetten.Jongens wat heb ik genoten van de tijd met hun en wat ben ik blij dat ik hun heb leren kennen

maarja, Daar zat ik dan, 31 januari, in mn uppie in dat mega appartement van mij. Stil en kil. Gelukkig bleef tom nog een week. Samen hebben we nog wat gelachen, gegeten, biertjes gedronken en helaas ook afscheid moeten nemen, want tom zijn studie ging 8 februari ook gewoon weer verder in Deventer.

In de week van 8-16 februari ben ik even op vakantie in eigen land geweest. zo voelde het ook echt. Ik had weinig verplichtingen en heb erg genoten van het weer even thuis zijn. Fijn om opa en oma te zien en te zien dat oma aardig opknapt van een zware operatie aan de rug. Herstel zal lang duren, maar ze beweegt weer als een jonge god ;) (sorry oma voor het taalgebruik, maar ik vind t gewoon soepeltjes ogen). en natuurlijk oma feikje niet te vergeten. Een weekje Nederland is ook goed om eens even goed na te denken over de tijd die je gehad hebt en de tijd die nu is aangebroken. Al met al kan ik stellen dat ik dit afgelopen halfjaar ontzettend veel geleerd heb als mens.

Het komende halfjaar zal in het teken staan van mijn eerste echte werkervaring in de industrie waar ik zo van houdt. Bij Pilatus Aircraft Ltd, te Stans, zal ik het komende halfjaar stage lopen op de afdeling Customer Liaison Government Aviation. Pilatus Aircraft Ltd maakt een drietal trainingsvliegtuigen voor de militaire opleidinen tot straaljager piloot en levert haar kisten en onderwijs services af aan luchtmachten over de hele wereld. Ik ga voor Pilatus een groot onderzoek doen naar risico management in de supply chain van kritieke onderdelen van het vliegtuig in een zogenoemd performance based contract met de singapore airforce.

De opdracht is een grote uitdaging die ik graag aanga! Pilatus is een leuk, typisch zwitsers bedrijf met een grote groep internationale werknemers. Al met al een inspirerende omgeving.

Het is nog wel erg wennen met de nieuwe samenstelling van mijn appartement. ik leef nu met drie koreanen en een amerikaan. Koreanen zijn toch wel erg anders in hun doen en laten dan ons westerlingen, maar alles zal wennen.

Veel groeten uit een te warm Luzern (moment van schrijven nog steeds 8 graden)

Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Per 1 september 2013 studeer ik als onderdeel van mijn studie in Nederland een half jaar in Luzern, Zwitserland. In Luzern volg ik het uitwisselings programma Business Engineering aan de Hochschule Luzern. Op deze blog houd ik voor familie en vrienden mijn avonturen bij!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 8548

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Business Engineering @ Hochschule Luzern

Landen bezocht: