Hoe plannen altijd maar verdanderen - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Mike Snel - WaarBenJij.nu Hoe plannen altijd maar verdanderen - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Mike Snel - WaarBenJij.nu

Hoe plannen altijd maar verdanderen

Blijf op de hoogte en volg Mike

24 Maart 2014 | Zwitserland, Luzern

Hi allemaal,

Oeps, weer veel te lang niks geschreven. In het kort: ik heb het druk met de stage, leuke dingen en nog eens leuke dingen doen, dus absoluut geen tijd om te schrijven.

Mijn stage bevalt me zeer goed, ik heb een erg leuke en uitdagende opracht binnen Pilatus Aircraft Ltd en heb geweldige collegas om me heen. Momenteel gaat alles sneller als gepland, wat ruimte over houdt voor een beetje extra onderzoek en een nog diepere benadering van de probleemstelling.

Wie mijn Facebook pagina een beetje volgt kan zien dat er momenteel wat minder geskied wordt. Voor de afgelopen weekenden stonden er altijd wel 1 of 2 dagen skien gepland, maar erg veel is daar niet van terecht gekomen. Plannen veranderen hier in Luzern altijd met de minuut.

Zo ook vorig weekend. Vrijdag avond had ik Clement en Daniel uitgenodigd om samen wat te eten en een biertje te doen. Tijdens het eten waren we de planning voor zaterdag aan het bespreken, waar gaan we skien en hoe laat gaan we weg. Totdat Daniel met het idee kwam, JONGENS we kunnen ook een iglo gaan bouwen...........
Zo gezegd zo gedaan natuurlijk. Wij vrolijk op zaterdag morgen opweg naar de skishop om sneeuwschoenen te huren en hoppa op naar Entlebuch. Daar aangekomen is tot onze schrik de sneeuw van belabberde kwaliteit, plan gewijzigd, geen iglo maar een grotere sneewhike dan gepland. In een woord: Geweldig!! T was een prachtige ervaring, met als hoogtepunt een kaasfondue op de top.
De avond hebben clement en ik goed afgesloten met een geweldig concert in de Stadtkeller Luzern, terwijl alle andere aan de familie Snel gerelateerden natuurlijk in Raalte Papas 50ste verjaardag vierden.

Afgelopen weekend was zoals gewoonlijk volgepland met skien, maar t weer gooide op vrijdagmiddag al roet in het eten, van prachtig strak blauw en een graadje of 18, sloeg het weer om naar grijs en grauw met een graadje of 5. De vooruitzichten waren ook al niet al te best, in de bergen tot wel een meter sneeuw en veel wind. Plan gewijzigd, op zaterdag dan maar meedoen met het Indoor voetbal toernooi van de Hochschule.

4 uur lang indoor voetballen, met een groepje exchange studenten tegen toch wel vrij goed op elkaar ingespeelde teams. resultaat, we zijn gelukkig niet laatste geworden, maar we hebben ook niet veel gewonnen, slechts 1 wedstrijd. Maar t was erg gezellig.

Afgelopen zaterdagsavond zouden we met zijn allen uiteten, tot het punt kwam dat Rosanna een scherpe opmerking maakte. Onze rabatt bonnen worden niet geaccepteerd op zaterdagen. Oops. Binnen een minuut ging mijn telefoon als een malle tekeer, Mike kan jij niet koken, jij kan lekker koken. (voor jullie beeld, ik zat in een cafe aan de after voetbal biertje). Plan weer gewijzigd dus, OKE dan kook ik, maar onder een voorwaarde, jullie doen de boodschappen :) Al met al was ook dat wel weer een geslaagde dag en een welkome afwissling van de normale weekend bestedingen.

in luzern is geen dag het zelfde.

Fijne weken allemaal,,

Mike

  • 25 Maart 2014 - 19:16

    Gerard:

    leuk dat je over twee weken thuis komt, ik zie net dat je lekker kan koken....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Per 1 september 2013 studeer ik als onderdeel van mijn studie in Nederland een half jaar in Luzern, Zwitserland. In Luzern volg ik het uitwisselings programma Business Engineering aan de Hochschule Luzern. Op deze blog houd ik voor familie en vrienden mijn avonturen bij!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 8551

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Business Engineering @ Hochschule Luzern

Landen bezocht: