Een winter die maar geen winter worden wou - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Mike Snel - WaarBenJij.nu Een winter die maar geen winter worden wou - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Mike Snel - WaarBenJij.nu

Een winter die maar geen winter worden wou

Blijf op de hoogte en volg Mike

19 April 2014 | Zwitserland, Luzern

Hallo allemaal!

Even een kort reisverslagje van mijn kant. Het wonen hier in Zwitserland is inmiddels zo ingeburgerd in mijn systeem (en dat van meerderen die dit blog lezen) dat ik af en toe vergeet dat ik een blog bijhoud om over mijn ervaringen te vertellen.

Vorige week ben ik weer even een paar dagen in Nederland geweest, erg gezellig om een aantal mensen weer te zien en even te spreken!

Ik heb behoorlijke vorderingen gemaakt met mijn project bij Pilatus Aircraft, ik ben erg tevreden met de hoeveelheid werk die ik tot nu toe verzet heb. Ik hoop volgende week aan de belangrijkste fase van het project te kunnen beginnen, het uitrollen van verbetermaatregelen.

Het skiseizoen is nu toch echt wel voorbij, Het is inmiddels al bijna 4 weken geleden dat ik voor t laatst in Engelberg ben geweest om te skien. De pistes liggen er extreem slecht bij als ik de webcams moet geloven en de afgelopen 5 weken is er geen vlokje sneeuw gevallen. Nouja, gister viel dr weer sneeuw, zelfs in Luzern heeft het korte tijd even gesneeuwd (Vrolijk paasweekend......).

We kunnen al met al terugkijken op de allerslechtste winter sinds 1964 in centraal Zwitserland en de Noordelijke alpenkam. Het is nooit echt winter geweest, de gemiddelde temperatuur deze winter lag op 10 graden overdag, waar voor Luzern normaal 3 graden gemiddeld geldt.

Volgende week staat er een leuke week voor de boeg, Ergens volgende week mag ik in een PC-21 full motion simulator vliegen (de PC-21 is een militair trainingstoestel ontwikkeld en gebouwd door Pilatus Aircraft, mijn project gaat over dit toestel). In deze simulator kan ik van de allernieuwste snufjes proeven op t gebied van vliegen en piloten veiligheid (bv de nieuwe piloten helm die ook in de JSF gebruikt wordt en met virtual reality werkt) en zelf G krachten ervaren.

Ook gaan we volgend weekend een weekend naar Zermatt, naar de afsluiter van t skiseizoen, Ik trek nog een keer mn zwarte Salomon skiboots aan en race nog een keer van een Zwitserse berg! Gelukkig hebben ze in Zermatt wel een echte winter gehad :)

Ik wens jullie allemaal fijne weken

Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Per 1 september 2013 studeer ik als onderdeel van mijn studie in Nederland een half jaar in Luzern, Zwitserland. In Luzern volg ik het uitwisselings programma Business Engineering aan de Hochschule Luzern. Op deze blog houd ik voor familie en vrienden mijn avonturen bij!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1457
Totaal aantal bezoekers 8539

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Business Engineering @ Hochschule Luzern

Landen bezocht: